2012 m. birželio 29 d., penktadienis

14 dalis. Juodi vijokliai

14 dalis. Juodi vijokliai.

Miegojome pas draugus Vilniuje, kitą rytą kėlėmės beprotiškai anksti - penktą valandą, ir susitikę prie katedros prisikvietėm Viktoro draugą, kurs draugiškai savo furgonėliu pavežė mus iki užmiesčio - autostrados A5. Padėkojom, ir Viktorui su juo atsisveikinus, mašina nuvažiavo atgal. Ten, iš kur atvažiavome mes.

Rytą dulksna vėl užkariavo tiek mūsų plaučius, tiek ir drėkstančius plaukus. Kaip ir kitus kartus  išsiskirstėme po du ir vieni nuo kitų atitolome šiokį tokį kelio gabalą, kad negadintume draugams vaizdo.
Vėl azartiškai iškėlėme į kelią nykščius ir juokėmės iš kiekvienos mašinos, iš kurios sklisdavo automobilio signalas, arba vairuotojai kaip kitaip rodydavo prielankumą.
Dar tik kelio pradžia.

Laimė, kad saulė baisiai nekaitino, lietus buvo mūsų išsigelbėjimas, o tai, kad smulkus, teikė vilčių, kad ne baisiai sušlapusius, vairuotojai mus paims. Kaip matėme tolyje, šįkart pirmus paėmė Guodą su Kajumi. Džiaugiuosi, kad jie keliauja dviese, man rodos, tarp jų kažkas rezgasi.
 - Prisėsk, aš pastabdysiu už Tave, - švelniai pasiūlė mano džentelmenas. Ne žmogus, o auksas. Geriausi draugai visada tuo ir liks, o net tie, kur sudaužo širdis, galiausiai lieka tiktai žmonėmis.
 Išskėčiau rankas į ištuštėjusį kelią, kuriame staiga užplūdo laisvės jausmas, tačiau netrukus vėl važiavo mašina, ir teko nustoti kvailiot.
Adamas nepaliaujamai šypsojos:
- Ar gali patikėt, kad mes tai padarėm? - paklausė apie kelionę, - juk mes jau kely…
Linktelėjau galvą ir prisėdau. Taip, aš galiu patikėt, dar šventai tikiu, kad mama mane nudės, jei sužinos, kur iš tikrųjų aš esu.

Nei vienas iš mūsų turbūt nenorėjo pyktis su tėvais dėl šitos kelionės. Bet būtent ji mums buvo raktas į kažką, ką galiausiai reikėjo pasiekti. Netrukus juoda „Audi“ mane ir Adamą nuvežė Lenkijos link.

Kelyje užmigau, tad neturiu „žalio supratimo“, kas, ką ir kada veikė, ir išvis, atsibudusi neįsivaizdavau, kiek mus nuvežė, nes dar buvau mašinoje. Ir Adamas buvo, ir nors neatsimenu, ar natūraliai užmigau jo glėby, turbūt už nieką nebūtų iš jo paleidęs. Adamas buvo kaip seni vartai, pro kuriuos neįmanoma praeiti, visų pirma, jų nepastebėjus, o po to dėl to, kad jųjų senumas sukelia ne tik pagarbą, o ir susižavėjimą jais.

Neįsivaizduoju, kur važiavo mus paėmusi šeima, nes vežė šitaip ilgai(!), bet saulė buvo jau ne tik įdienojusi, bet ir pažengusi kiek žemėliau pietų. Lietaus matyti už lango jau nebuvo, tik kelias. Klastūnas, kuriame reikia nesuklyst. Ne todėl, kad galima pasiklysti, veikiau reikia stengtis nesuklyst sąmoningai. Jei būtų buvęs vakaras, man turbūt būtų ėmę vaidentis kelio šonuose augantys žemių vijokliai, o žemių todėl, kad juodi. Visai kaip tie raštai ant pėdkelnių, tik patikimiau… Tikriau, net jei haliucinacija. Dieve, vienas šizofrenikas pamatė juodą vijoklį ir sukūrė tokias pėdkelnes. Pagarbos aš jam nepuoselėju. Pėdkelnėms, beje, irgi.

Vakarop mus paleido, buvome jau įveikę šiokį tokį atstumą… Kaip man - didelį, kaip iki Paryžiaus - dar mažą dalelę. Buvome jau Lenkijoje, ir teko girdėti gandų, kad čia vairuotojai nedraugiški, ir tranzuotojus ima ne per dažniausiai. Nežinau, ar tai tiesa, nors po to, kai vėl užmynėme asfaltą savo kojomis, mūsų niekas nepriėmė pavėžėti, bet gal tai buvo tik tokia diena. Tokie žmonės, jų nuotaikos. Juk neteisi visų lenkų, nes penki iš jų nepavežė? Negražu.

Atsigėriau vandens ir nužvelgiau akimirkai kitai likusį vienut vienutėlį kelią. Kaži, mes buvome jo draugai, ar tai jis mūsų…

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą