2012 m. birželio 29 d., penktadienis

I dalis. Prologas


I dalis. Prologas

- Makabriškai už lango šviečianti saulė atstūmė mano šypseną, - kartą prasitarė jis man. Aš buvau ne vienos jo paslapties sergėtoja, ir jo paslaptis išduodavau tik pačiai sau, visada permąstydama, kodėl jos tokios, - žinai, tąsyk ji nusisuko, - nusuko akis ir pats.
Padėjau savo ranką ant jo ir mums, sėdint vienam prieš kitą, pasidarė kiek šilčiau ant betoninės gatvės. Čia niekada niekas nevažiuodavo.
- Manai čia saugu? -, pati žinojau, kad saugu, bet kartais, kai kažko trokštame, mes juk apgaudinėjame save. Tai viena sunkiausių aferos formų.
- Nežinau, - apdairiai šyptelėjo, nutaisęs katiniškas akis, - man čia patinka, - pridūrė.
Viduryje medituodama atsisėdo tyla, pamažu imdama spengti ausyse. Tolėliau girdėjosi, kaip tą purviną vakarą vėjas judino ežero vandenį ratilais, tokiais beprasmiais, kokia kartais ir aš jausdavausi.
- Girdi? - Išsišiepiau. Jis prisislinko arčiau ir ėmė klausytis it ausis pakėlęs šuo. Tai truko gal minutę, po to šyptelėjo ir pats:
- Tave.
- O aš užuodžiu.

Tylos koja, prispausta Adamo, tyliai aiktelėjo ir pasitraukė iš savo pozicijos. Nebūtina girdėti tą patį, kad sutartum.
Laikas vėlavo į pasimatymą su naktimi, ir netrukus saldžiai beprotišką saulėlydį pakeitė nusikaltėliška tamsa. Keista, saulėlydis, kaip ir kiekvienas dalykas, galėjo visiškai skirtis pats nuo savęs: kartais, kai darydavai ką beatodairiškai pašėlusio, jis būdavo šelmiškas ir linksmas, jei sėdėdavai dviese ant gatvės, jis būdavo niūriai paslaptingas, bet duodavo puikų foną pokalbiams, ir visa ta nusitrynusi romantika - vakarienė žvakių šviesoje -, tada saulėlydžiai imdavo maišytis ir visiškai niekuo nebesiskirdavo vienas nuo kito.
Iš saulėlydžio padarė komerciją.

Užsimerkiau.
- Manai jis dar prisimena mane?
- Aha, - patikino, -  juk tai nebuvo bereikšmiška, tai jam turėjo kažkokią, - užsikirto su žodžiais it gyvatė, paspringdama savo nuodais, - prasmę...
- Meluoji, - skausmingai numykiau, - meluoji, meluoji -, it vėjo ganomi rugiai ėmė drebėti balsas…
Jis apkabino mane ir įtraukęs į savo glėbį ramino kaip begalėdamas, o aš vis kartojau, verkdama:

- Meluoji, meluoji, meluoji…
Švelniai glostė man plaukus ir žvelgė į temstantį horizontą. Tada pasuko mano galvą tenai:
- Žiūrėk. Ten - melas.Ar aš toks pat?
- Baik, prašau, baik…-, Jo metaforos visada vesdavo į ašaras, tai buvo kažkas, kas kiekvieną sykį mane pakeisdavo, tai buvo draugas, kokio negalėtų atstoti niekas…
- Nurimk. Tu esi viskas, ką turiu, - patikino.
Šyptelėjau ir patogiau įsitaisiau, Adamas man nubraukė vandens lašelį nuo skruosto.

Iš melo padarė komerciją.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą